Liceum profilowane - profil: socjalny
 Informator 2006/2007
Powrót do strony LICEUM PROFILOWANEGO
Specyfika profilu socjalnego wynika z istoty przyszłych działań zawodowych z człowiekiem i dla człowieka, z ludźmi i dla ludzi.
Założono, że absolwent będzie, między innymi, umiał: ocenić czynniki warunkujące biologiczne, psychiczne i społeczne funkcjonowanie jednostki i jej rozwój; rozpoznać i ocenić poziom kondycji psy-chofizycznej w każdym okresie życia człowieka pod kątem jego rozwoju i pomyślności; rozróżniać i opisywać mechanizmy funkcjonowania jednostki i grupy; stosować odpowiednie metody, formy i środki promocji zdrowia; rozpoznawać potrzeby innych ludzi.
Do liceum profilowanego o profilu socjalnym mogą kwalifikować się absolwenci gimnazjum, którzy prezentują:
• zainteresowania naukami przyrodniczymi, społecznymi i humanistycznymi,
• cechy osobowości ułatwiające kontakt i współpracę z ludźmi (życzliwość, empatię, asertywność),
• uzdolnienia organizatorskie i samodzielność.
Założono, iż proces kształtowania umiejętności ogólnozawodowych będzie prowadzony w następujących blokach tematycznych:
• człowiek jako jednostka
• człowiek w środowisku
• twórcze przeobrażanie świata
Proces nauczania odbywać się będzie w systemie zajęć lekcyjnych organizowanych dla wszystkich uczniów z ukierunkowaniem na pracę zespołową oraz w module „Multimedia jako narzędzie do prze-obrażania rzeczywistości” w grupach do 15 uczniów. Dodać również należy, że w ramach bloku tematycznego „twórcze przeobrażania świata” realizowane będą m.in. moduły: „muzyka w służbie człowieka” i „plastyka w służbie człowieka”.
W procesie kształcenia istotne znaczenie będą miały indywidualne konsultacje ucznia z nauczycielem i zapraszanymi na spotkania specjalistami z różnych dziedzin objętych planem nauczania.
Proces nauczania i uczenia się w szkole przewiduje realizację wielu zagadnień poza szkołą w formie:
• wycieczek dydaktycznych
• obserwacji wybranych działań w różnych instytucjach
• uczestnictwa w imprezach, widowiskach, przedstawieniach i innych przedsięwzięciach o charakterze kulturalno - oświatowym i rozrywkowym,
• spotkania z twórcami, ekspertami, wybitnymi jednostkami społeczności lokalnej,
• współudział w akcjach środowiskowych
Zakładamy, że w procesie kształcenia bardzo ważny będzie sposób korzystania z technologii informacyjnej, dostęp do różnych źródeł informacji, a także prowadzenie zajęć w różnych formach organiza-cyjnych.
Absolwent liceum profilowanego o profilu socjalnym będzie mógł osiągnąć dalsze kwalifikacje zawo¬dowe w następujących dziedzi-nach:
• opieka medyczna
• pedagogika ogólna i opiekuńczo-wychowawcza
• psychologia i socjologia
• opieka penitencjarna
• doradztwo zawodowe
• bezpieczeństwo i higiena pracy
i podjąć pracę np. w ośrodkach badania opinii publicznej, organizacjach społeczno - kulturalnych, ośrodkach pomocy społecznej, domach pomocy społecznej, agencjach marketingu, administracji pań-stwowej i samorządowej.
Na początek strony
Dodano przez: B.Ł. Ostatnia modyfikacja: 2006-04-01 21:28:16 |